9 Mayıs 2021

Nathan Alterman — İlk Tebessüm, First Smile


İlk Tebessüm                                                                         

Beni farklı isimlerle çağırma                                              
Bana umutsuz bir yemin etme                                         
Sana tekrar çağrıldım                                                           
Şimdi tüm bitap yollarımdan sonra                                 
Senin eşiğine tırmanıyorum                                              
Beni farklı isimlerle çağırma                                              
Her şey kırışır ve çürür                                                         
Ama sen ve gece hâlâ yaşıyorsunuz                                

Son anlar sonsuzdur                                                          
Mumları söndürün                                    
Işık dinlenmek için haykırıyor
Sessizliğinde kucakla beni
Mesafeler sürükleniyor
Ve olağanüstü bir yükseklikten
Havayı soluyorum
Sen! Asla sende yaşamadım!
Sen benim denizimsin, toprağımın tuzusun!

Evet, bazen hatıran beni
Aniden yakalayacak
Bir kaplanın aç sıçramasıyla,
Rüzgârlarla ve uçan kapılarla,
Fırtınalı bir sevinçle,
Kırık kanatlı mutlulukla.


First Smile

Do not call me with many words 
Do not call me with a desperate vow 
I am gathered to you again 
From all my weary paths 
I climb to your threshold now 
Do not call me with many words 
Everything shrivels and rots 
But you and the night still live

Momentous are the moments of the end 
Snuff the candles out 
The light cries out for rest 
Enfold me in your silence 
Distances are adrift 
And I am breathing air 
At a raving altitude 
You! Never have I lived in you! 
You are my sea, salty savor of my land!

Yes sometimes your memory 
Will seize me suddenly 
With a tiger's hungry leap 
With winds and flying doors 
With a tempestuous joy 
With broken-winged happiness.

_______________________________
(*) Shtisel 3. Sezon, 4. Bölümde okunmaktadır.

1 yorum :

  1. "Sen, asla sende yaşamadım." Bu dizenin burukluğu şiirin mutluluğunu alamıyor, ancak tatlıya katılan bir fiske tuz gibi lezzetini arttırıyor.

    YanıtlaSil

2011–2024 idea, schola, zâhir âlem